Med bara minuter kvar tills jag beger mig på gamling-mingel så lyckas jag via en skör röd tråd få även denna post att handla om något helt annat än temat. Den här helgen är det SOF (dvs studentorkesterfestival) i Linköping inspirationskällan till rubriken är en sån där orkesterperson.

IMG_9014

Om man ska kalla anas platyrhynchos för anka eller and låter jag vara osagt men om jag säger att fjäderfäna längs Stångån inte verkar domesticerade så har jag gett en hint om min syn på saken.

Opera

Första gången jag granskade den här bilden kom jag att tänka på ett visst operahus och även om det kanske inte är så likt så småler jag åt musikkopplingen.

På span

Och med den tredje bilden sätter jag punkt, tillägnar vädergudarna en musikönskning och ger mig ut på jakt efter SOFs väderansvarige. Styr upp prognosen eller så kommer jag att ha en gås att plocka med dig!