Efter att jag deltagit i Linköping XC-race 2011 har jag gjort några återbesök på loppets hemsida för att kolla på resultat och bilder. Där stod även ut uppmaning som jag tog till mig.

Vi ser gärna att du skickar ett mail till oss med kommentarer om banan, upplägget eller vad du har att säga om tävlingen. Allt för att vi ska kunna förbättra oss till nästa år då vi hoppas att du och dina vänner är med och utmanar varandra.

Så här löd mitt svar:

Hej och tack för ett kul race!

Även om ni efterfrågade feedback tänkte jag inleda med att bjuda på lite information om en del av målgruppen, dvs prata om mig själv. För mig var det första gången att springa ett terränglopp. Jag har sprungit Blodomloppet en gång för något år sedan och när jag var ung orienterade jag med hemmaklubben Rehns BK. Det var genom affisch vid löparspåren i Vidingsjö ni fick min uppmärksamhet. Uteliv är redan en av de butiker det är troligt att jag besöker någon av de få gånger jag går på stan. Med anledning av att stod med som sponsor blev det lik väl ett extra besök för att stämma av om min befintliga utrustning skulle vara rätt. Jag hör ju till dem som envisas med att intala mig att jag inte går på reklam men jag har blivit nyfiken på Inov8 och går i tankar på att införskaffa ett par skor som komplement till mina Icebug.

Utifrån bilderna från 2009 var jag lite tveksam till hur blött lopp det handlade om. Nu i efterhand kändes det inte som någon fara, även om dålig timing på andra varvet resulterade i att jag blev blöt upp till grenen. Det var rolig variation och aldrig långt till nästa utmaning längs banan. Bra att inget enskilt hinder var allt för jobbigt.

Stort plus till alla glada funktionärer längs banan. Hade gärna sett lika många åskådare längs banan på andra varvet men jag förstår att de drog sig till målområdet så det är väl som problemet med kakan.
Min underbara flickvän servade mig med vätska, ätbart och tog hand om överdragskläder. När hon hade lite tid över fotograferade hon och med tiden tänkte vi ladda upp bilder till vårt konto på flickr. Inför nästa år visade hon intresse för att springa i motionsklassen. Jag hoppas att jag inte dödade intresset genom att prata om D10.

Jag ser redan fram emot nästa år.

Mvh Johan
