Till skillnad från Lasse så har jag jättemycket ordning på mitt liv. På min att-göra-lista har jag kunnat bocka för allt utom att sova, men det tänkte jag göra alldeles strax. Om en liten liten stund.

Alla klappar är inslagna och packade. Den säcken står redan på jobbet. Ett stenkast ifrån resecentrum.

Skidkläderna och lite andra kläder är omsorgsfullt nedpressade i en ryggsäck.

Biljetten är uthämtad. Trots att buss och bil haft mycket höga nöjdkundindex vid mina senaste resor blir det denna gång SJ som står för färden. För övrigt har jag hört att de numera erbjuder möjligheten att boka biljett via mobilen. Något jag efterlyste för ett litet tag sedan.

Föreningens bokföring är klar, så när som att jag inväntar ränteintäckt vid årsskiftet.

Jag har nyss bloggat om julgodis. Nu känner jag mig redo att åka hem och känna doften av gran!

God Jul och Gott Nytt År!

