Det är tisdag och denna vecka så tolkar jag ordet vardagslyx. Efter att ha övervägt hembakt bröd, frukost på balkongen, en lugn stund med tilltugg och något gott att dricka, möjlighet att mysa ner sig bland kuddarna i soffan med en bra bok, göra det där lilla extra med maten och ett antal andra uppslag längs vägen så fastnade jag slutligen för följande bild. För mig symboliserar den frukost på sängen.

Frukost på sängen

Frukost på sängen

Mackan serverades i lillstugan någon av de gånger jag varit på besök hemhemma. Mycket uppskattat! Kanske är det att jag så sent som idag pratade med dem och stämde av inför hemresan vid påsk som gjorde att jag kom att tänka på just den här bilden.

Nu är visserligen titeln på bilden en sanning med modifikation. Jag tog mig ju faktiskt ur sängen innan jag åt mackan. Men det viktigaste är ju att frukosten levererades ut till torpet innan jag hade lämnat sängen!

