Temat för veckans fototriss är spegelbilder. Efter en helhelg i dojon är det självklart lockande att välja ut tre foton med från lägret. Större delen av tiden under lägret låg kameran på en hylla tillsammnas med värdesakerna.  När jag väl tog några bilder så var det väldigt lockande att nyttja spegelväggen. Man ser alltså en teknik från två olika håll samtidigt.

Det skulle inte ha varit något problem att välja ut tre bilder på temat men jag  undviker att lägga upp personbilder på bloggen. Som ni säkert lagt märke till förekommer undantag och de går att sortera in under följande två kategorier. Bilder där personerna på bilden ändå inte är speciellt lätta att identifera. Bilder där personen i fråga inte har något emot att förekomma på bild på denna blogg – då oftast jag själv och inte utan visst övervägande.

Eftersom att det inte blir någon fototriss från mig tänkte jag istället ägna mig åt en tillbakablick och tipsa om några bilder på temat.

Ovanstående är ju någon form av triss med just fåglar och vatten som gemensam nämnare. Utöver att de liksom följande passar in på temat spegelbilder. Men just för att jag tycker det är roligt att minnas tillbaka och gillar att dela medm mig av de bilder jag blir nöjd med så kommer det några länkar till.

Via den sista så bjuds det på några fler spegelbilder. Förklaringar kommer med tiden, men nu ska jag iväg och träna ett kvällspass Aikido!

