Fall som ett S!

Fall som ett S!

Veckans TisdagsTema är Tisdag. Så, vad är tisdag för mig? Jag tog kameran med mig och efter några få bilder på jobbet hamnande kameran i händerna på en förkyld Aikidoka som ändå var i dojon. Visserligen tog jag någon enstaka bild på hemvägen – mest för att det till min förvåning hade dykt upp ett snötäcke under tiden jag tränade – men för att komma till saken så är det min klubbkamrats förtjänst att det var så många som 234 bilder som överfördes till datorn.
Den här bilden tagen mitt i en rörelse får mig att fundera om jag faktiskt inte gör ett bättre jobb än den som agerade S i omslaget till filmen Vuxna människor. Må så vara att bilden behöver spegelvändas, men det ordnar man ju enkelt i ett bildredigeringsprogram.

Aikido är ett självförsvar som strävar efter att så långt det är möjligt inte skada motståndaren. Det är gott om greppteknik, mjuka vida rörelser och ser ibland nästan ut som dans. Öppet för misstolkning så betonas höftrörelse i så gott som alla tekniker. Och nog finns det någon form av intern humor kring att det stönas så mycket på mattan.

Uppdatering. Så här i efterhand frågar jag mig vad jag tänkte när jag valde den där bilden. Hmm

