Led in mig på samtalsämnet Thailand så pratar jag med lätthet mer än några futtiga tusen ord. Jag kan med ett lyriskt leende på läpparna babbla på om en mängd olika samtalsämnden med anknytning till resan;  Om hur taxi aldrig kändes som en transportsträcka utan alltid på något mystiskt sätt var underhållande och lite av ett äventyr. Minns hur jag försökte att inte oroa mig när vi ordnat skjuts med någon ute på landsbygden, min packning låg på taket och föraren verkade bli mer och mer stressad när han insåg att han kört fel och högerfoten blev tyngre och tyngre. Att även om tuk tuk var omöjligt att förhandla lika bra pris på som att ta en taxi och åka på taxameter så upphörde det aldrig att vara hur kul som helst att susa fram i ~60 km/h i en farkost där man måste huka sig för att se någonting. Och så vidare.

Men nu anspelade titeln faktiskt på uttrycket en bild säger mer än.. och det är just bilder posten handlar om. I makligt tempo har jag börjat ladda upp bilder från resan. Än så länge är det bara några få väl valda bilderflickr och hos panoramio väntar några nytillskott på att bli godkända för visning i google earth. Fler bilder från resan kommer med tiden. Ser fram emot att ladda upp personbilder till Facebook men det är ju så jäkla många att välja bland!

Vidare på temat bilder så har jag framkallat rullarna som togs med undervattenskamera. Eller rättare sagt låtit framkalla. Bildkvalitén lämnar en hel del att önska men det syns ju vad det ska föreställa! Hade inte för en stund räknat med att det skulle vara frågan om årets bild men några av pärlorna underlättare verkligen när det gäller att minnas allt man såg under vattnet. Sedan finns det ju ofattbara mängder sådant som antingen inte gick att fånga på bild eller inte gör sig på bild utan måste upplevas. (Och ett icke oansenligt antal saker som inte fotades för att jag hade lämnat kameran kvar på båten eller inte lyckades plocka fram den ur fickan tillräckligt snabbt.)

Nu är det faktiskt två röda trådar. För med anknytning till vad vi i gryningsstund kollade på i Lumpiniparken sista dagen så har de bilder jag tog som funktionär vid EM i Thai Chi Chuan – i brist på mer passande ord – publiserats. Ta en titt! Flertalet av dem är bättre än jag befarade. Vill minnas att det kändes som att jag inte hade fått till någon riktigt bra bild så mycket cred ska nog ges åt den vänliga själ som har beskurit och snyggat till dem.

