Imorse var vi till Lumphini Park och tittade pa Thai Chi. Eftersom parken ar stor (kortsidan pa parken ar ungefar en km lang) var vi osakra pa vart i parken de skulle halla hus. Det visade sig vara aktiviteter overallt. Det fanns stora grupper, sma grupper och enstaka utovare som sysslade med morgongymnastik med olika mycket inslag av Thai Chi. Vissa rorelser liknade snarare Ymping medan annat sag ut som dans. Ett stort antal lopare sprang langs en bana i utkanterna av parken. Pa vagen hem provakte vi tunnelbanan. Endast 4 ar gammal och mycket frasch!

An en gang har jag packat ner mina DVD-skivor djupt i packningen och nar (las: hittar) dem inte. Men kara mor har alltid koll sa jag har fatt lana deras skivor. Sa nu blir det bilder!

Koh Kho Khao, north of Khao Lak

Koh Kho Khao, north of Khao Lak

Koh Similan

Koh Similan

South Siam Divers, Koh Similan

South Siam Divers, Koh Similan

Med Ginnii pa floden Chao Phraya

Med Ginnii pa floden Chao Phraya

Koh Kho Khao

Koh Kho Khao

Klong Muang Beach

Klong Muang Beach

Strax innan tolvslaget, Nyarsafton, Koh Lanta

Strax innan tolvslaget, Nyarsafton, Koh Lanta

Koh Lanta

Koh Lanta

Transportation to Koh Kho Khao

Transportation to Koh Kho Khao

Nu ar det tyvarr inte langt kvar. Om nagon timme eller sa kommer vi att ta en taxi till flygplatsen. Vissa sover fortfarande. Andra ar ute och letar frukost. En annan sitter har och laggar sista handen vid en post som tagit lang tid att ladda upp.

Kanner ett visst vemod att man maste aka hem. Hade garna stannat, gjort om allt och fram for allt fortsatt att utforska detta underbara land. Det ar svart att hitta nagot negativt – jag tanker inte jobba ihjal mig med att leta utan nojer mig med att det inte finns nagon avigsida. Utom mojligen att det tar slut.

Men det ar inte bara av ondo att aka hem. Min ryggsack hade inte klarat av mer shopping. Jag ar skeptisk till att klara invagningen, men det ar smallar man for ta! Det storsta hindret mot shopping var nog trots allt att jag hade med mig sa mycket hemifran. Dykutrustning och sant…

Nu borjar tiden rinna ut och jag har inte fler mynt. Ha det fint!

Forts. Ett till mynt hittades sa jag… hade tankt skriva klart men nu kom taxin. Hej igen!

