Fran Cozy Bangkok Place bestallde vi taxi till flygplatsen. Fem personer med packning sa det blev tva bilar. Nar forst endast en bil dok upp avvaktade pappa och jag och de andra tre hoppade in i den forsta bilen. Granden var smal och nar var taxi antligen blev synlig bakom en minibuss som zick-zack:at sig fram meter for meter i flera minuter kunde ingen av oss lata bli att le. Vi konstaterade i munnen pa varandra att Lina skulle bli avundsjuk. Fargen pa var bil var rosa. Nu finns det visserligen gott om rosa taxibilar i Bangkok men vi hade ju bara akt Tuk tuk. Efter att vi tagit oss ut pa en vag igen – vid varje mote var en av bilarna tvungen att fickparkera – sa var det nara till pafarten och nastan med ens var vi ute pa motorvagen. Da letade var chauffor fram en CD. Med ett leende sade han Music/motsvarande och stoppade in skivan. Hela vagen fram till flygplatsen satt min far och jag och lyssnade pa smorbalader av Backstreet Boys och liknande, korda av en forare som sjong med och susandes fram i ca 130 km/h i en rosa taxi. Hur man tillverkar skinnsaten i rosa lader ar for mig ett mysterium. Nya flygplatsen ar riktigt snygg.

Just nu bor vi pa Klong Muang Beach och idag har vi hyrt bat. En longtail tog oss ut i ovarlden och skjutsade runt oss under dagen. Sandstranden ar fantastisk! Snorklingen var till en borjan bra men under forvantan. Hong Island ar mer av en bado. Nar vi akte vidare ti en annan o sa var det riktigt bra snorkling. Olika storlekar av fiskar. Nagra av de minsta tycker jag var finast. En hel del fargstarka koraller och liknande. Inget som gor sig att aterberattas i text men jag kan lova att det ger mersmak och att man blir sugen att dyka.

Det gramer mig verkligen att varken jag eller Marcus tankte pa att ta med kabel for att fora over bilder till dator. Antalet bilder som jag forvantar mig ska vara riktigt bra okar dagligen.

