Möjligen skulle man kunna göra en parallell till julstädning men så onasut som det ser ut här så faller det på sin egen orimlighet. Men lösryckta referenser och utvikningar ifrån ämnet finns det risk för. Kärnan i posten är något av en icke-nyhet. Den som är vaken kommer att märka att jag name drop:ar sånt som det finns länkar till i högerspalten. Målgruppen är främst den lilla skara som följer mitt bloggande via flöden.

Till saken. Maestro, musik!

Harder, Better, Faster, Stronger – ja, det är precis vad mina bloggar har blivit. Nu när jag blivit lite mer varm i kläderna har jag gjort en genomgång och piffat till. I samma veva har jag passat på att placera bloggarna i i Linköping på bloggkartan.se.

Mobilbloggen På språng har fortfarande samma spartanska simpla utförande men numera finns det i högerspalten ett utbud av länkar vidare. Ett bildspel med ett urval av kamerabilder från flickr matchar med bildhistoriken.

Bytte till ett annat template på tumblr-loggen och numera är det enklare att länka till specifika poster. Tumblr är en tjänst som samlar olika feeds på samma ställe, och man har även möjligheten att posta egna saker genom att besöka deras dashboard eller använda en knapp i sin webbläsare. Tjänsten har likheter med bokmärken, fast man delar med sig av dem och kan själv välja hur man vill utformar länkarna; Bara titel, ett citat, en bild, etc.

Sist men inte minst har jag bytt tema på fotodieten. Detta för att det tidigare temat – samma som används på den här bloggen i skrivande stund – bara ser vettigt ut när man tittar på huvudsidan. Laddar man en undersida så visas inte högerspalten. När man väl klickat på en post så tar det stopp där. Efter lite letande så har jag hittat ett nytt tema som jag tycker är lovande. Nu återstår bara att fräscha upp min CSS och att fixa till en ny snygg bild för sidhuvudet. När det är gjort så väntra en remake av den här bloggen.

När det gäller låten Harder, Better, Stronger, Faster så vill jag tipsa om att ett visst klipp från fans gav upphov till ett fenomen och att det idag finns cirka 715 träffar på YouTube för söktermen daft bodies. På tal om det så har jag sneglat på vad folk som hittat till den här bloggen via sökmotorer använde för söktermer. Några av de roligaste under de då senaste 7 dagarna nämnde jag här. Två favoriter som tillkommit sedan dess är ”vad gör du?” och ”virkad slida”. Undrar om min blogg kunde ge svar på deras frågor..

För att avsluta där jag började; titeln på posten är ett citat från lumpen.

