Att det blev en röd tråd genom den här posten kanske inte är så konstigt. Det där med julstämning kanske ligger i tiden så här kring andra advent.

Idag när jag lagade mat var det inte utan att jag hade en julmåltid i åtanke och även om likheten inte är slående så är det svårt att förneka varifrån inspirationen kommer. Dessutom så har jag äntligen gjort mig förtjänt av att markera Julpynta! som avklarat i rtm.

img_7178

En sak slog mig när jag tittade på bilden var vad som skymtar nere till höger i bild – tackkortet från min kusins dop. Lillkillen är i Thailand nu. Jag kommer att göra mitt första besök i Thailand senare i vinter och för mig är det stort. Ta mig fasen otroligt att man blir brädad av kusinen på en sådan sak. Har svårt att inte tänka på en del av min morbrors tal vid mammas födelsedagsfest. En fördjupning skulle bli för omfattande men ni som var där förstår förhoppningsvis vad jag syftar på.

Igår var jag på julfest hos R&T och ett antal spexiga människor ordnade så att det blev dans kring julgran/motsv – en fikus med kulor, glitter och ljusslinga. Dans och sång var politiskt korrekt och mycket underhållande. Videoklipp finns även i detta fall och dyker kanske upp på the interwebs i sinom tid.

PS. Om tomten på bilden verkar bekant så kanske du blandar ihop med någon annan eller så har du faktiskt sett den förr – jag gjorde en julreferens redan i september.

Uppdatering. Den här posten anmäldes till TisdagsTema: Handgjord

