Nu har det gått över en månad sedan jag full av energi skrev om ”Höstkonferensen” 2008 – FOSsils planerade resa till Tallinn. Efter en hel del strul och fixande så kommer ”Höstkonferensen” att förläggas på en båt i östlig riktning på samma datum som planerat, men destinationen blev Riga. Efter omstruktureringar, justeringar och ändringar så blev det 20 resenärer. Undertecknad drog sig ur då det körde ihop sig. Istället blir det jobb på fredag och söndag. Tröstar mig med att träffa kompisar på någon sorts julfest på lördagen.

När det djävlades som värst kändes det motigt att dra hästlasset med att styra upp en resa som jag själv inte skulle hänga med på. Men, efter att ha skickat så många mail med korrigeringar av bokningen att jag skämdes (den underbara tjejen på Tallink började nog hata mig i smyg) och därefter ha skickat upprepade påminnelser om inbetalning till alla resenärerna så till slut föll pusselbitarna på plats. Det är en viss charm med att se beräkningarna för resan gå ihop och att se hur värdet i fältet Problem: krymper allt eftersom man registrerar alla inbetalningar. Nyss skickade jag mitt sista statusutskick till styrelsen angående det ekonomiska inför resan. Känns så skönt att ha det där projektet avklarat.

Om det blir någon mer post i den här följetongen så lär det bli en utvärdering av hur resan gick. Det är svårt att inte känna sig lite besviken över att stå över. Men nästa år, då jäklar!

