Igår höll vi på att köra på en fasan. Det kom som en överraskning för mig. Jag hade aldrig sett en vild fasan förut. På samma sätt som man ser så otroligt många fler rovfåglar längs med motorvägar än ute i vildmarken (varför är det egentligen så?) så var vi mer eller mindre inne i bebyggelse när fågeln kom uppflygandes från ett dike och med liten marginal hann vinna höjd nog för lastbilen att susa förbi under.

En av mina grannar blir svårare att förstå sig på för var gång jag träffar honom. Nu senast var det ett långt tal om ungdomar som är för dumma för att förstå sig på att man inte får slänga en plastpåse fylld med tidningar i soptunnan märkt pappersåtervinning. Efter att ha varit medhållande en längre stund frågade jag nyfiket hur han kunde veta att det var just ungdomar som slarvade med sopsorteringen. Hans svar var att han minsan sett att det bor ungdomar i huset. Ja, men vad bra; då har vi ju bevisat bortom varje rimligt tvivel att det är en generation och inte en person som är den skyldige.

Noterar att SSU förhåller sig till pressreleaser som partier förhåller sig till vallöften. ”Hah! Gick du på den? Men det var ju bara på skoj…” Dessutom verkar de inte göra någon ursäkt. Snarare en undanflykt. De var tvungna, det blåser högervindar på journalisthögskolan och Bodströmsamhället är ett borgerligt påfund. Jorå, en dag kanske de växer upp till att bli politiker.

Uppdatering. Disponerade om.

Tidigare i helgen kände jag mig lite trött och sliten och övervägde att hoppa över söndagens innebandy. I söndags kände jag djävlar anama och det blev inte bara innebandy utan även drygt en halvmil i löparspåret senare på kvällen. Blåste nytt liv i mitt konto på shapelink. Utifrån schemalagd träning och de per automatik uppladdade resultaten från Forerunner 405 fyllde jag i träningsdagboken retroaktivt. Efter att ha klippt och klistrat en hel del så insåg jag varför kroppen känns lite öm ibland. Jag tränar betydligt mer än vad jag hade intryck av. Ändå känner jag att jag borde ta tag i det där med styrketräning någon gång.

