Har gjort tre dyk idag. Inte några anmärkningsvärda djup eller speciellt långa tider men det har varit tre roliga dyk som hör till AOW-kursen. Kommer fatta mig kort för jag ska strax i säng. Imorgon kommer nästa två dyk.

Anledningen att jag kom hem så sent var för att dagens tredje dyk var ett nattdyk. Mitt första nattdyk, men inom några veckor blir det fler. Häftig upplevelse! Såg en något större fisk men måste kolla vad det egentligen är för art.

Såg några otroliga vyer när jag höll i kameran och kan bara hoppas att bilderna ger det rättvisa. Vill inte riskera att göra slut på kamerans batterier på att kolla på bilder på dess lilla display, och den råkade bli inlåst över natten. Ska ladda upp bilderna imorgon – tillsammans med några ytterligare nytagna bilder.

Uppdatering. Nu har jag kollat upp hur en Lake ser ut och som jag misstänkte men var för feg för att skriva så var det just en Lake jag såg. Instruktörens beskrivning avslutades med att likna den med en Muräna och sättet den kunde backa in i en skreva var inte olikt, även om jag inte sett någon Muräna i det vilda.

