Upptäckte att syrran gjort en post med några bilder av sina sommarminnen och jag gör en rip off. Min årsberättelse för 2007 ligger fortfarande på is men sommaren 2008 har jag jättemånga bilder ifrån. För att underlätta urvalet för mig själv så blir det en röd tråd – när jag träffat släkten.

Felia & Felix

Felia & Felix

Inleder i maj med en bild från Uppsala. Det var i samband med att jag besökte Studentorkesterfestivalen, STORK2008, och snyltade sovplats hos syrran. Samtidigt hälsade våra föräldrar på så det blev en familjeträff. Faktiskt enda gången vi träffats alla fyra den här sommaren. Inte långt efter gjorde jag ett återbesök i Uppsala och överraskade en kusin med att dyka upp oanmäld på hennes födelsedagsfest. 🙂

Dragkedja i ryggen

Dragkedja i ryggen

Mot slutet på sommaren så kom mina kära föräldrar ner och hälsade på några dagar och gav mig därefter skjuts hemhem. Det var riktigt kul att snorkla och dyka i Hälsingevatten. Fantastiskt rogivande att vakna upp i lillstugan. Jag blev till och med bortskämd med ”frukost på säng” en morgon.

Center of attention

Center of attention

Under vistelsen i Hälsingland hanns det även med att besöka min yngsta lilla kusin, med familj. Självklart blev det en utflykt med nya båten. Nämnde jag att det var vattentema som gällde?

Kanadensare

Kanadensare

Eftersom att jag är en härmis och syrran hade en kanotbild och en bild på världens bästa mamma så svarar jag med en bild på världens bästa pappa. Om han ser bister ut på den här bilden är det för att jag fick mer fisk än vad han fick. Jag fick en.

När man tittar på bilderna så inser man att sommaren var längre än det kändes som. Räknar man in försommaren så har jag hunnit med en hel del, och hösten är välbokad.  Har redan fått ställa in (läs: planera om) två gånger och just nu verkar det helt hopplöst att kunna hitta en helg då det fungerar att dyka ihop några vänner.

