Vid frysdisken hittade jag storpack med kött för vad jag tyckte var ett utomordentligt bra pris. På skyltningen i närheten av förpackningarna kunde man läsa 59 kr/st och ca 2000 g. Således tar jag största möjliga förpackning och tror mig ha gjort ett kap. Tills den går in för 59 kr/kg i kassan och priset blir över 100 kr mer än förväntat.

Hade inte tid att bråka om saken. Kommenterade kort att det var märkligt att den inte gick in för 59 kr/st varpå kassörskan svarade – som om det skulle förklarara saken – att den gick in för 59 kr/kg. Påpekade att skyltningen var felaktig och såg till att spara kvittot. Vad jag nu ska med det till…

Uppdatering. Även om jag läste lappen flera gånger för att vara säker på att jag verkligen läste rätt så måste jag erkänna att jag i efterhand tvekar. Styckpris verkade konstigt och när jag var där igen två dagar senare stod det rätt på lappen.

