Inte för att jag var i något speciellt akut behov av helg men nog är det härligt när den infinner sig. Helgen har börjat bra.

Efter jobbet i fredags tog jag en titt på cykelns växlar och mindre än minuter senare hade jag både upptäckt vad som var fel och åtgärdat det. I över två veckor har jag åkt runt och använt bara en växel i tron att det var något komplicerat fel. Har åtminstone självdistans nog att le åt det.

Utan att vara helt säker på vad det var för fel eller exakt vad som löste problemet så har jag fått min Garmin Forerunner 405 att kommunicera med ANT Agent igen. Under en tid tillbaka så har det alltid bara stått ”överföringen misslyckades” som status och så har den försökt gång på gång på gång tills den efter några timmar börjar varna för låg batterinivå. Att para om, tömma enheten på aktiviteter, tömma ANT Agents köade överföringar, ominstallera ANT Agent, gå igenom inställningar både i applikationen och direkt i dess xml-filer, och vad mer jag nu provade, hjälpte hur som helst inte. Men så efter att ha pillat lite och gjort några saker jag redan provat tidigare så plötsligt hoppade allt igång och har fungerat klanderfritt sedan dess.

Annars så har jag mest njutit av simpla nöjen den här helgen. Ikväll blev det god mat följt av en mindre utflykt. Härligt utmattad i kroppen efter gårdagens och förmiddagens löpning känner jag en inre ro och kan med gott samvete belägra soffan. Solnedgången var för övrigt inte vacker men storslagen nog att fotograferas. Den gick i pastellaktigt rosa.

Uppdatering. Doh! Glömde helt bort vad som fick mig att börja skriva. Genom ganska tydliga ledtrådar i statistiken upptäckte jag att även digital idag länkar till min guide hur man installerar/konfigurerar OTR för Pidgin.

