Tänkte ägna en post åt några av de saker som jag fann uppseendeväckande under min vistelse i Amsterdam. Jag begränsar mig till vad som finns dokumenterat i bilder men det är ingen större inskränkning av två anledningar. Jag fotade ganska mycket mest hela tiden och det blev inget av med sådant som hade varit verkligt uppseendeväckande ur svenskt perspektiv.

Olympisk staty

Behövde inte ta tåg från Schiphol då jag blev hämtad av två tyskar kompisar som bilade till Amsterdam. Bilen parkerades för helgen under Amsterdams olympiastadio. På väg därifrån uppmärksammade vi den här statyn.

I won't bite

I en av parkerna kryllade det av statyer som denna. Första gången jag såg en av ödlorna så satt en dam och vilade handen på dess rygg. Vid första anblicken såg det ut som att hon hade ett ovanligt husdjur.

Bacon

Att Britsh Airways hade humor nog att välja en sådan url hade förbigått mig. Må så vara att det är barnsligt att roas av att det står Bacon på deras plan men man blir så mycket gladare av att ha barnasinnet kvar.

Fler av mina bilder från Amsterdam återfinns här, här och här.

