Någonting har hände med bootsektorn för några dagar sedan och datorn har vägrat boota från hårddisk. Det går utmärkt att köra live cd men oavsett vilket operativsystem jag försöker installera om på hårddisken så vägrar den att boota. Nu har jag kört ett antal prylar från ultimate boot cd och förhoppningsvis ska MBR fungera igen. Håller precis på att installera om just nu.

Har backup på det väsentligaste. Alla dokument, mediafiler och så vidare. Det som gick bort i kraschen var inställningar och tyvärr de nycklar och fingeravtryck jag hade genererat och postat för några dagar sedan. Vad kan man göra annat än att svära åt saken?

Förhoppningsvis ska disken fungera nu och jag kan börja installera och konfigurera. I annat fall blir det till att beställa en ny disk och därefter ta tag i saken. Pust!

Uppdatering. Yey! Ominstallationen lyckades. Nu pågår installation av nästa operativ. Skulle det bli problem igen så bryter jag ihop. Men för stunden verkar allt gå som jag vill.

