När jag lyssnade på radiokanalen med nament artister som liknar Enigma så spelades en låt jag bara kände igen allt för väl men inte kunde komma ihåg namnet på. Så jag kollade och det var Adiemus och deras låt med samma namn. Kan rekommendera klienten framför att streama direkt i webbläsaren via föregående länkar. För att kunna dela med mig direkt på bloggen gjorde jag en sökning via google och hittade utan problem en musikvideo på YouTube.

Radio via last.fm kostar inget och jag frågar mig om det finns finns någon betaltjänst som kan ge mig en bättre upplevelse, eller ens komma i närheten. Uttrycket gratis är gott handlar inte om att slippa betala för sig. Det kan tyckas märkligt men åtminstone inom musik så ser jag fler och fler exempel på att det handlar om kvalite när man säger att det bästa här i livet är gratis. Man betalar ju inte mer för något som är sämre.

Om det blir av att betala för något så är det för att få ett album att ställa i hyllan och att ha när skivspelaren tas ut på någon av sina numera inte ens regelbundna motionsrundor. När det gäller musik på datorn så håller finurlig radio på att totalt konkurrera ut alternativen. Dagar med så fint väder som det varit på sistone så vill man ju inte sitta inne och pilla med spellistor. Jag vill ligga på balkongen och lyssna på en soft blandning av sådant jag har hört förr och för mig ny musik.

